Coronavirus

13/03/2020

Ook Farys treft maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan:

  • De kwaliteit van het geleverde drinkwater blijft gegarandeerd.
  • We focussen onze dienstverlening op dringende werken.
  • Omdat de briefwisseling per post ons minder vlot bereikt, vragen we om je klantzaken bij voorkeur te regelen via:
    • ons online klantenportaal MyFarys of
    • de contactformulieren op de website. Bezorg ons zoveel mogelijk informatie (foto’s, documenten…) zodat we jouw vraag vlot kunnen behandelen.
  • Telefonische bereikbaarheid:
    • De defectenlijn (078 35 35 88) blijft steeds bereikbaar voor dringende oproepen: 24u per dag en 7 dagen op 7.
    • Voor andere vragen is het telefonisch klantenloket (078 35 35 99) op werkdagen bereikbaar van 8u tot 18u.
    • Heb je een meterbrief ontvangen? Dan kan je je meterstand telefonisch of via de website blijven doorgeven.

 

Wens je een uitstel van betaling aan te vragen?
Vraag online je afbetalingsplan op maat aan:
  • Doe dit zelf via MyFarys of
  • gebruik hiervoor een webformulier, dan brengen we dit zo snel mogelijk in orde.
Tussenkomst van de Vlaamse overheid voor technisch werklozen door COVID-19
Meer over deze tussenkomst
Wil je een standpijp afhalen of inleveren?
Dit kan enkel op afspraak. Bel ons dus eerst op 078 35 35 99 om te vermijden dat je niemand aantreft in onze magazijnen.

Meer over standpijpen
Drinkwateraftakkingen en rioolaansluitingen
Vanaf 20 april 2020 start Farys volgende activiteiten opnieuw op: alle werken op vraag van klanten die volledig buitenshuis plaatsvinden of in een niet-bewoond pand.

Voor werken op een werf waar ook andere aannemers aan het werk zijn, moet Farys vóór de uitvoering de goedkeuring ontvangen van de verantwoordelijke veiligheidscoördinator verwezenlijking.

Farys werkt niet in bewoonde panden of in een gemeenschappelijke ruimte van een appartementsgebouw waarvan (een beperkt aantal) wooneenheden bewoond zijn.
Systematische metervervangingen

De vervanging van de bestaande watermeters wordt opnieuw opgestart. Farys zal je schriftelijk contacteren om een nieuwe afspraak te maken. Je hoeft zelf niets te ondernemen.

Wij vinden jouw veiligheid en die van onze medewerkers belangrijk en vragen daarom om de COVID-19-richtlijnen door te nemen en op te volgen.

Keuringen

Je hebt al een afspraak:

Deze keuring wordt uitgevoerd als het pand onbewoond is of in zover het noodzakelijk is voor een dringende ingebruikname van de nieuwe aftakking. Farys zal je zelf contacteren om met jou te overleggen of de afspraak kan/mag doorgaan en/of de veiligheidsvoorschriften van de Nationale Veiligheidsraad kunnen gerespecteerd worden. Je hoeft zelf niets te ondernemen.

Je hebt nog geen afspraak:

Aanvragen kunnen ingediend worden, maar er worden geen nieuwe afspraken ingepland tenzij in onbewoonde panden of in het kader van een hoogdringende ingebruikname van de nieuwe aftakking. Farys zal je zelf contacteren om een afspraak te maken. Je hoeft zelf niets te ondernemen.

Meteropnames

Blijf je meterstand doorgeven via de website of telefoon.

Als gevolg van de maatregelen voeren we enkel meteropnames uit op afspraak.
Meer over meteropnames door Farys-medewerkers

Niet gevonden wat je zocht?