Klantgegevens wijzigen
Correcte klantgegevens zijn belangrijk voor een correcte dienstverlening. Je klantgegevens wijzigen kan als volgt:
Persoons- en adresgegevens
- Naam
Is je naam verkeerd gespeld? Wijzig dan je naam:
via MyFarys
via een webformulierWil je de waterlevering overdragen op een andere persoon of bedrijf, regel dit dan zoals een verhuis. Doe dit ook als je de waterlevering wil overzetten van je privénaam naar de naam van je firma, of omgekeerd.
- Contactgegevens
Wijzigt je mailadres, je gsm-nummer … Pas dan je contactgegevens aan:
via MyFarys
via een webformulierHet is mogelijk om verschillende mailadressen door te geven: voor algemene info, voor je facturen en betalingsherinneringen, voor de jaarlijkse uitnodiging om je meterstand door te geven, voor je account op MyFarys.
Wil je het mailadres van een MyFarys account aanpassen? Dan kan je dit zelf, zelfs zonder toegang tot het oude mailadres.
Verwijder daarvoor eerst het bestaande account: meld je aan in MyFarys en ga naar Menu > Klantgegevens > Account verwijderen.
Let op, het kan één werkdag duren vooraleer je oude account is verwijderd. Daarbij worden enkel de gebruikersnaam en het wachtwoord verwijderd. Alle andere instellingen zoals digitale facturatie, betalen via domiciliëring ... blijven uiteraard behouden voor dit klantnummer.Pas nadat het oude account effectief is verwijderd, kan je je met een nieuw mailadres registreren op MyFarys.
- Facturatieadres
Wil je je facturen op een ander adres ontvangen? Wijzig dan je facturatieadres:
via MyFarys
via een webformulierOf vraag je factuur via e-mail aan.
Hoe vraag je je factuur via e-mail aan?
Het is mogelijk om verschillende mailadressen door te geven: voor algemene info, voor je facturen en betalingsherinneringen, voor de jaarlijkse uitnodiging om je meterstand door te geven, voor je account op MyFarys.
- Leveringsadres
Verhuis je en wil je de waterlevering op je nieuw adres in orde brengen?
Is er een fout geslopen in je leveringsadres? Wijzig het dan:
Syndicus
Krijgt je gebouw een (nieuwe) syndicus? Breng ons hiervan op de hoogte.
Bedrijfs- of organisatiegegevens
- Naam
Wijzigt enkel de bedrijfsnaam? Pas de naam dan aan:
via MyFarys
via een webformulierWijzigt ook het ondernemingsnummer, dan moet je op dezelfde manier te werk gaan als bij een verhuis.
- Contactgegevens
Wijzigt het e-mailadres, de contactpersoon, het telefoonnummer … Pas dan de contactgegevens aan:
via MyFarys
via een webformulierHet is mogelijk om verschillende mailadressen door te geven: voor algemene info, voor de facturen en betalingsherinneringen, voor de jaarlijkse uitnodiging om de meterstand door te geven, voor het account op MyFarys.
Wil je het mailadres van een MyFarys account aanpassen? Dan kan je dit zelf, zelfs zonder toegang tot het oude mailadres.
Verwijder daarvoor eerst het bestaande account: meld je aan in MyFarys en ga naar Menu > Klantgegevens > Account verwijderen.
Let op, het kan één werkdag duren vooraleer je oude account is verwijderd. Daarbij worden enkel de gebruikersnaam en het wachtwoord verwijderd. Alle andere instellingen zoals digitale facturatie, betalen via domiciliëring ... blijven uiteraard behouden voor dit klantnummer.Pas nadat het oude account effectief is verwijderd, kan je je met een nieuw mailadres registreren op MyFarys.
- Facturatieadres
Wil je je facturen op een ander adres ontvangen? Wijzig dan je facturatieadres:
via MyFarys
via een webformulierOf vraag je factuur via e-mail aan.
Hoe vraag je je factuur via e-mail aan?
Het is mogelijk om verschillende mailadressen door te geven: voor algemene info, voor de facturen en betalingsherinneringen, voor de jaarlijkse uitnodiging om de meterstand door te geven, voor het account op MyFarys.
- KBO-nummer
Regel de wijziging van het KBO-nummer zoals een verhuis:
Het bedrijf met het oude KBO-nummer is de vertrekkende klant die de waterovereenkomst moet stopzetten.
Het bedrijf met het nieuwe KBO-nummer is de nieuwe klant die de waterovereenkomst moet starten.
- Leveringsadres
Verhuist de firma en wil je de waterlevering overdragen naar het nieuwe adres?
Is er een fout geslopen in het leveringsadres? Wijzig het dan:
Gezinssituatie
- Geboorte / adoptie
Je hoeft helemaal niets te doen. We krijgen de aangepaste gegevens automatisch aangeleverd.
- Huwelijk / samenwonen
Komt een van de partners bij de andere wonen, dan hoef je ons niet te verwittigen. We krijgen deze gegevens automatisch aangeleverd.
Wil je de factuur graag op jullie beide namen ontvangen? Wijzig de naam dan:
via MyFarys
via een webformulierGaan jullie samenwonen in een nieuwe woning? Dan moet je je verhuis met ons regelen.
- Echtscheiding
Wordt de woning verkocht? Regel dit dan via een overname.
Blijf je wonen op het adres, maar staat de waterlevering op beide namen of op naam van je ex-partner? Zet dan via een overname de waterlevering op jouw naam.
Heb je geen contact meer met je ex-partner om de overname te regelen, dan kan je toch een overname starten of stoppen via MyFarys of ons een (deels) ingevuld overnamedocument bezorgen.
- Overlijden
Is je partner overleden en stond de waterlevering (ook) op zijn naam? Bezorg ons je naam en rijksregisternummer. Wij passen je klantgegevens aan zodat de facturatie voortaan op jouw naam gebeurt.
De naamsgegevens wijzigen via een webformulier
Wordt de woning verkocht of verhuurd, breng ons dan op de hoogte van de situatie en geef je contactgegevens zo snel mogelijk door. Zodra het pand verkocht of verhuurd is, moet je ons dit doorgeven zoals bij een verhuis.
Blijft de woning een hele tijd leeg staan, neem dan de nodige maatregelen om lekken en illegale waterafname te vermijden.
Betalingsgegevens
- Rekeningnummer
Wijzigt je rekeningnummer? Laat het ons weten en wij passen het aan. Zo verloopt een eventuele terugbetaling vlotter.
Het rekeningnummer wijzigen via MyFarys
Het rekeningnummer wijzigen via een webformulier- Betalen via domiciliëring