Klanten krijgen 30 kalenderdagen vanaf de factuurdatum om hun factuur te betalen. Wij sturen een kosteloze betalingsherinnering voor elke factuur die na de vervaldag onbetaald bleef. Klanten die onze facturen digitaal ontvangen of recent hun contactgegevens (gsm-nummer of e-mailadres) bevestigden, ontvangen eerst nog een kosteloze herinnering via e-mail of per sms.
Bij de verzending van een tweede herinnering (niet-aangetekende ingebrekestelling) rekenen wij een administratieve kost van 10 € aan. Dit bedrag dekt de administratieve kosten die bij een laattijdige betaling ontstaan. Rekenen wij dit bedrag niet aan, dan moeten stipte betalers mee de kosten dragen die gepaard gaan met de opvolging van laattijdige betalers.
Alle beschermde klanten ontvangen de niet-aangetekende ingebrekestelling zonder aanrekening van kosten.
Klanten met betaalmoeilijkheden kunnen een kosteloos afbetalingsplan aanvragen. Huishoudelijke klanten kunnen ook een betalingsregeling bekomen via het OCMW of een erkende instelling voor schuldbemiddeling.
Om problemen - en dus aanmaankosten - te vermijden, raden wij onze klanten aan om te kiezen voor digitale facturatie (facturen per e-mail) of betaling via domiciliëring.