Er is nog geen energiemeter

Standaard wordt bij nieuwbouw of grondige renovatie eerst de nieuwe drinkwateraftakking geïnstalleerd met bijhorende digitale watermeter. Nadien is Fluvius aan de beurt voor de plaatsing van elektriciteit en/of gas.   

Zolang je geen digitale energiemeter hebt:

  • zal je elk jaar een meterbrief van Farys ontvangen en zal je de meterstand zelf moeten doorgeven, gezien de meterstanden van de digitale watermeter via de digitale elektriciteitsmeter naar Farys worden doorgestuurd. Zolang je geen digitale elektriciteitsmeter hebt, vragen wij dus je meterstand op.
  • kan je het jaarlijkse waterverbruik opvolgen via het klantenportaal MyFarys. In de rubriek ‘Meterstanden en verbruik’ kan je het verbruik actief opvolgen via de verbruikstool (op basis van de gefactureerde meterstanden).
  • zal je elk jaar een uitnodiging van Fluvius ontvangen en zal je de meterstand van gas en elektriciteit zelf moeten doorgeven. 

Zodra de digitale elektriciteitsmeter is geplaatst, wordt de digitale watermeter hiermee verbonden en slim gemaakt.

Eenmaal de digitale meters succesvol geplaatst zijn:

  • wordt het verbruik automatisch doorgestuurd naar de betrokken nutsbedrijven en moet je dus geen meterstanden meer doorgeven.
  • kan je het waterverbruik opvolgen via het klantenportaal MyFarys. In de rubriek ‘Meterstanden en verbruik’ kan je het verbruik per uur, dag, maand of jaar opvolgen en exporteren naar excel.
  • kan het gas- en elektriciteitsverbruik worden opgevolgd via mijn.fluvius.be. Via de P1-poort van de digitale elektriciteitsmeter kan bovendien een app worden aangesloten om het verbruik op de voet te volgen.

Not found what you were looking for?